02 grudnia 2019 21:21 | Aktualności
Uczniowie klas V-VIII w listopadzie br. wzięli udział w kilkugodzinnych warsztatach dotyczących asertywności i mediacji. Zajęcia odbywały się w mieszanych wiekowo grupach i miały między innymi na celu rozwinąć w młodych ludziach swobodne komunikowanie się oraz konkretne artykułowanie swoich poglądów i potrzeb.
Celem warsztatów z mediacji, było nauczenie dzieci i młodzieży skutecznych metod wyrażania własnego zdania oraz wysuwania logicznych argumentów. Dzięki ćwiczeniu zwanym Dylemat Handlowca, uczniowie mogli poprzez zabawę, rozwijać umiejętności bycia negocjatorem oraz stosowania nieagresywnych metod w podejściu do potencjalnego konfliktu.
Zadaniem realizowanym podczas warsztatów z tematyki asertywności, było dokładne zdefiniowanie pojęcia w odniesieniu do realnych sytuacji społecznych oraz uświadomienie znaczenia asertywności w życiu codziennym. Ponadto poprzez ćwiczenie w grupach związanych z misją przetrwania na pustyni, uczniowie mieli okazję realnie zweryfikować posiadane oraz nowo nabyte umiejętności komunikacyjne.
Z kolejnych warsztatów nasza młodzież wychodziła mądrzejsza o to, jak żyć w zgodzie z sobą i z innymi.
Iwona Kłysz
Maksym Szumigalski (PROGRES - Instytut Rozwoju i Edukacji)