PROCEDURY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W KORZENIEWIE
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Szkole Podstawowej w Korzeniewie odbywa się zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. nr 5, poz. 46) oraz zasadami określonymi w niniejszym dokumencie.
2. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte
wykonywanie zadań przez właściwe organy lub ich pracowników, naruszenie
praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne
załatwienie spraw.
3. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy poprawy organizacji
pracy szkoły, wzmocnienia praworządności, usprawnień w pracy i zapobiegania
nadużyciom, ochrony własności, ochrony prywatności uczniów i pracowników.
4. Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
5. Skargi i wnioski dotyczące szkoły przyjmuje i rozpatruje dyrektor szkoły.
§ 2
Organizacja przyjmowania skarg i wniosków
1. Osoby wnoszące skargi i wnioski przyjmowane są przez dyrektora lub
wicedyrektora.
2. Dyrektor szkoły lub wicedyrektor przyjmują skargi i wnioski w każdy dzień
tygodnia od godz. 8.15 do 14.20 w ramach dyżuru.
3. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej,
a także ustnie.
4. Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany
jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.
5. Sekretariat szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków.
6. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz
organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie,
jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
7. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski anonimowe, które nie podlegają
załatwieniu.
8. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
a) liczba porządkowa,
b) data wpływu skargi/wniosku,
c) nazwa osoby, instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
d) adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
e) informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
f) data zlecenia załatwienia skargi/wniosku,
g) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
h) termin załatwienia skargi/wniosku,
i) data wpływu odpowiedzi po załatwieniu skargi/wniosku
j) krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy,
k) data wysłania zawiadomień o załatwionej skardze/wniosku,
l) osoba, którą powiadomiono o załatwieniu skargi/wniosku.
Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.
§ 3
Kwalifikowanie skarg i wniosków
1. Kwalifikowanie spraw jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor.
2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek
wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa
wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie
braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować,
a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie właściwością, zawiadamiając
o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy
organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.
5. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez
różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać
właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie
zostawić w dokumentacji szkoły.
6. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
§4
Rozpatrywanie skarg i wniosków
1. Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub wicedyrektor wg właściwości.
2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:
a) oryginał skargi/wniosku,
b) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku
i wynikach postępowania wyjaśniającego,
c) materiały zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
d) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie
rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
e) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
a) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się
do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
c) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
4. Skargi bezzasadne są wyjaśniane na bieżąco i przekazywane w formie ustnej,
telefonicznej lub elektronicznej.
5. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie
szkoły.
Portal odwiedziło 834137 osób
Aktualnie przebywają 4 osoby