06 grudnia 2025 01:57 | Aktualności
Uczniowie klasy I z dużym entuzjazmem przystąpili do realizacji zadania „Lekturowe pudełka”, które wykonali po przeczytaniu pełnej humoru i przygód książki „Cukierku, ty łobuzie!” Waldemara Cichonia. Działanie to stanowiło kolejny etap udziału klasy w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”, którego celem jest rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych uczniów oraz kształtowanie nawyku sięgania po literaturę.
Pracując nad projektem dzieci wykazały się ogromną kreatywnością i pomysłowością. Uczniowie w parach przygotowali pudełka, w których umieścili najważniejsze elementy związane z lekturą. W znalazły się w nich m.in. ilustracje przedstawiające bohaterów, ulubione sceny z książki, własnoręcznie wykonane rekwizyty oraz przedmioty związane z lekturą (figurki zwierząt, sweterki, choinki, miniaturowa komoda, książka itp.). Dzięki temu każde pudełko stało się wyjątkową i osobistą interpretacją lektury.
Wykonanie „lekturowych pudełek” nie tylko pomogło uczniom lepiej zrozumieć treść książki, ale również zachęciło ich do twórczej pracy oraz rozwijało umiejętność prezentowania swoich pomysłów przed grupą. Podczas wspólnego omawiania prac dzieci z dumą opowiadały o swoich pomysłach i dzieliły się spostrzeżeniami dotyczącymi przygód niesfornego kota Cukierka.
Podczas realizacji tego zadania w klasie panowała wyjątkowo twórcza atmosfera. Dzieci wymieniały się pomysłami, pomagały sobie nawzajem i z ogromnym zaangażowaniem przygotowywały elementy swoich pudełek. Każde z nich było unikalne, przemyślane, pełne osobistych skojarzeń i stało się bardzo ciekawą formą utrwalenia treści lektury.
Ewelina Michalak
Portal odwiedziły 883693 osoby
Aktualnie przebywa 7 osób